Marvel: Avengers Alliance

Közel két éve kezdtem bele ennek a postnak a megírásába. A játékot tegnapelőtt leállították, úgyhogy ideje befejezni.

A történet 2012 márciusában kezdődött. A Marvel, hogy meglovagolja az Avengers mozi sikerét, elindított egy játékot a Facebookon és különböző mobil platformokon. Én valamikor a tavasz végén próbáltam ki. Az első Spec Op-ról le is késtem, a másodikat meg tapasztalatlanságból nem tudtam befejezni. (Jó sokáig kellett utána gyűtögetnem, hogy Mockingbirdöt és Emma Frostot is unlockoljam.)

A készítők nagyon jól vegyítették a különböző játéktípusokat. Egyrészt egy szerepjátékról volt szó, ahol egy SHIELD ügynök bőrébe bújva kellett csapatot építeni és különböző küldetéseket teljesíteni. A játék során rengeteg eszközt lehetett megszerezni, amik változatos képességekkel ruházták fel az ügynököt. Eközben újabb és újabb hősökkel lehetett bővíteni a csapatot. Négy és fél év alatt több, mint 150 hős, és nagyjából ugyanennyi ellenség vált elérhetővé. Néhány kivételtől eltekintve a Marvel történelem minden jelentősebb szereplője megjelent a játékban.

Másrészt a MAA egy komoly stratégiai és akció játék is volt. Ahogy növekedett az elérhető hősök és eszközök száma, úgy növekedett a játékélmény is. Nem volt ultimate megoldás, időről időre változtatni kellett a csapat összeállításán és az ügynök felszerelésein is. Amikor már éppen összeállt az egész, akkor jött egy olyan ellenség, (vagy egy olyan új hős a PVP-ben), aki felborította az addigi stratégiákat.

A küldetések teljesítésével párhuzamosan tárult fel a történet, ami hivatalosan is külön univerzumot alkot (Earth-12131). Megjelent benne sok ismert esemény (Avengers vs. X-Men, Spiderverse, Civil War, Dark Phoenix Saga, Secret War, Fear Itself) és minden MCU film valamilyen formában, de a történet alapja így is egy egyedi szál volt. Szerencsére az elejétől a végéig egy kerek egész, mert a szerverek lekapcsolása előtt tisztességesen befejezték.

Változatos volt a játékmenet. A főszál mellett rendszeresen speciális küldetéseket kellett teljesíteni, amik szervesen kapcsolódtak a történethez. Emellett volt PVP és lehetőség a farmolásra és a karakterek tápolására. A készítők rendszeresen lehetőséget biztosítottak arra, hogy a kezdő játékosok kicsit jobban felzárkózhassanak.

A 2.5D-s grafika remekül passzolt a játékhoz. Nem voltak csilli-villi effektek, de a karakterek szépen ki voltak dolgozva. Időről időre új háttereket is készítettek, hogy egy kicsit változatosabb legyen a látvány. A zenével együtt egészen jó hangulatot kapott a játék. Hamar be tudta szippantani az embert. Még olyankor is ritkán vált unalmassá, amikor csak farmolni lehetett.

Jól eltalálták az ingyenes és fizetős tartalmak arányát. Napi minimum 2 perc játékkal és némi tervezéssel úgy is kellemes tempóban lehetett haladni, hogy az ember egy forintot se költött a játékon belüli vásárlásra. Sokféle, egymástól független belső fizetőeszköz volt, így valamilyen téren mindig lehetett fejlődni. Bár voltak időszakok, amikor az új játékosok falakba ütközhettek, azoknak, akik még az elején kezdték, szinte lehetetlen volt bárhol elakadni.

Összességében a MAA egy kiemelkedően jó játék volt a maga műfajában. Sok potenciál volt még benne a történet és a játékélmény szempontjából is. Nagy kár, hogy a Disney nem tette lehetővé valamilyen formában a játék további üzemeltetését. Még új tartalmak nélkül is akár évekre jó szórakozást nyújtott volna.

Hiányozni fog a generalist Agent × Fandral × scrapper Wolverine felállás.

Advertisements

Beleszólnék

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s